ErgoKlinik

- på din side mod ryg- og muskelsmerter

Senetensbehandling - massage

Nakkespændinger, spændte skuldermuskler, rygsmerter, hovedpine

Massage kan være løsningen.

Hvad er problemet?

Det du oplever, som hovedpine, ondt i ryggen eller muskel- og ledsmerter, kan skyldes betændelse eller væskeansamlinger i muskler og led.

Din krop er skabt til, at du kan bevæge dig med velvære og uden smerter. Men du kan komme til at bruge kroppen på en måde, hvor nogle bevægelser bliver anstrengte og smertefulde - både på dit arbejde og i din fritid.

Du har måske et arbejde med tunge løft, ensformige bevægelser eller en lang dag ved computeren. I fritiden kan synderen typisk være golf, håndbold, fodbold eller fx. havearbejde.

Nogle gange sidder smerten et andet sted, end der hvor problemet faktisk er. Men uanset hvor det gør ondt, og uanset hvad årsagen er, kan den rette behandling hjælpe dig på vej mod et liv uden smerter.

Hvad er løsningen?

Afspænding af dine muskler, så de er smidige. Når musklerne er smidige, er der en ændret trækkraft på vores led, som har afgørende betydning for følelsen af velvære i kroppen.

Jeg tilbyder en skånsom massage, hvor jeg behandler musklernes sener. Sene-tens-behandlingen er et samarbejde, hvor jeg arbejder med senetenene, samtidig med at du laver lette bevægelser, der på skift spænder og afslapper musklerne.

Ved akut opstået skade, kan en enkelt sene-tens-behandling være nok. Men har du i længere tid døjet med ondt i hoved, ryg, muskler eller led, skal der typisk et længere behandlingsforløb til.

Efter 1-2 indledende behandlinger lægger vi sammen en plan for dit behandlingsforløb.

Ingen skal finde sig i muskel- og ledsmerter, hovedpine og ondt i ryggen!

Der er positive erfaringer med behandling af følgende lidelser:
Mindre diskusprolapser, muskelrelaterede rygsmerter, tennis- og golfalbue samt nakketraumer, ischiassmerter, muskelrelaterede hofte, knæ- og bensmerter og lændehold.
Vi oplever desuden god lindrende effekt ved scolioser, morbus scheuermann, slidgift, fibromyalgisymptomer, frossen skulder og bækkenløsning.

Ved længere tids behandling kan det lykkes at korrigere rygdeformiteter.
_____________________________________________________________________________________________________________________

Luise Vork Christensen
ergoterapeut